Informacje o 3.0 – Spawny

Informacje o 3.0 – Spawny

7

Cześć !

Jak już dobrze wiecie Unturned przechodzi wielkie zmiany. Idziemy w kierunku optymalizacji, dedykowanych serwerów wyświetlanych na liście serwerów steam, VAC (anty-cheat), warsztatu steam i ogólnego polepszenia sieci.

Ostatnie kilka dni spędziłem na dopracowaniu stworzonych już funkcji oraz nad wprowadzeniem zasobów i narzędzi odpowiedzialnych za miejsce spawnu.

– Możesz teraz budować tabele łupów dla swojego poziomu. Tworzyć warstwy, a następnie przypisywać przedmioty. Całkowicie teraz kontrolujesz procentowane szanse na zespawnowanie się danego przedmiotu.

– Możesz teraz importować modele drzew do edytora oraz generować je na mapie z pomocą funkcji automatycznego sprawdzania czy drzewo zostało postawione w odpowiednim miejscu. Fizyka również została nieco usprawniona, teraz faktycznie drzewo spada kiedy je zetniemy ! Obecnie te obiekty potrzebują jeszcze optymalizacji na mapę o powierzchni zwiększonej 16x, ale tym zajmę się w najbliższych kilku dniach.

– Została dodana możliwość stworzenia małej mapy o wymiarach 500×500 metrów gdzie grupy będą mogły tworzyć swoje siedziby klanów, a nawet twierdze !

– Przedmioty mogą posiadać atrybut „jakości” stosowanie do ich poziomu zużycia np zgniłe owoce będą teraz normalnymi owocami o niskiej wartości jakości lub topór, który potrzebował będzie naprawy i konserwacji. Wymaga to dodania umiejętności naprawiania tego typu przedmiotów co zrobię w niedługim czasie.

-Wszystkie poziomy powiązanych plików zajmują teraz mniej miejsca. Nadal jednak dane graczy wymagają dopracowania.

– Zbudowałem nowe narzędzie bezpośrednio do Unity, który tworzy OSX/WINDOWS, dzieli udostępnioną zawartość i przesyła do steamworks. Powinno to zmniejszyć czas patchowania z ~30 minut do ~5 i zredukować przepustowość dla Valve (ponieważ pliki używane w systemie Windows i OSX są teraz razem)

Reszta zmian nie jest zbyt interesująca dlatego chciałbym przywołać dyskusję dotyczącą – Zawodów postaci. 

Specjalności zawodów pozwolą każdej postaci na otrzymanie unikatowej odpowiedniej dla danego zawodu umiejętności w drzewku. Mechanicy oczywiście mogliby znacznie lepiej naprawiać zniszczone przedmioty.  Lekarze mogący stosować środki medyczne ze zwiększonym leczeniem na innych graczy, czy kucharze potrafiący stworzyć posiłki z odpowiednich składników.

W mojej opinii pozwoli to dodać do trybu PVE więcej zabawy, zwiększy grywalność  i zmniejszy panującą mentalność zabijania. Co o tym myślicie ? Dajcie znać w komentarzach ( Komentarze pod oficjalnym postem na steam)

Edytor jest tak bliski ukończenia, że najbliższe dni skupione są na nim. Więcej informacji możecie spodziewać się w środę, a niewykluczony jest film z pokazania jego możliwości.

Ostatniej nocy mogliście zobaczyć małą aktualizację do 2.0 w której wprowadziłem kilka poprawek pomagających zapobieganiu działalności spawnowania przedmiotów przez cheaterow na serwerach.

Dzięki za przeczytanie !

http://steamcommunity.com/games/304930/announcements/detail/255897966549660253

  • NokioPaul

    W mojej opinii pozwoli to dodać do trybu PVE więcej zabawy, zwiększy
    grywalność i zmniejszy panującą mentalność zabijania. Co o tym myślicie
    ? Dajcie znajdź w komentarzach ( Komentarze pod oficjalnym postem na
    steam) – Błąd: znajdź, powinno być znać.

    • esVo

      Dzięki 😉

    • Kris

      NokioPaul… Kogo ja tu widzę :d

      • NokioPaul

        Krisko! 😀

  • Grzegorz Olszak

    to ty tworzyłeś ten edytor czy to będzie narzędzie dostępne w unturnet 3.0 coś w stylu „Kreator map” (razem z tym spawnowaniem przedmiotów)

    • DzonyLoker

      To będzie narzędzie dostępne w aktualizacji 3.0 do Unturned

      • Grzegorz Olszak

        to fajnie ale on pisał (wprowadziłem [ja] aktualizacje ale czego? ale w końcu będę mógłzbudować swoją bazę 😉 (nie budując z tych nietrwałych bloków 😉 wole noobstwo niż za każdym raze miałbym stawiać nowy element…