Informacje o NPC

Informacje o NPC

3

Ten tydzień był całkowicie poświęcony nad pracami związanymi z NPC. Postacie NPC są wykrywane przez Unturned jako obiekty i ubrane w dowolne ubrania, ekwipunek, przedmioty, itd. Mogą być umieszczone w edytorze map. Posiadają unikatowe animacje „spoczynku”, patrzenia dookoła siebie, przeglądania własnego ekwipunku, mogą patrzeć na ciebie gdy jesteś w pobliżu i prowadzić rozmowę z graczem!

Do NPC można dodawać własne dialogi które będą się wyświetlały gdy gracz wejdzie z nimi w interakcję. Dialogi zawierają listę potencjalnych komunikatów które ma nam do przekazania NPC i listę klikalnych odpowiedzi na nie. Dialog jest animowany i może być przerwany dla emocjonalnych momentów oraz pominięty przez naciśnięcie F lub całkowicie wyłączony.

Tutaj robi się ciekawie: Questy składają się z warunków i korzyści. Przykład warunku dla wzięcia questa – gracz musi posiadać skillset Police, reputacje niższą niż -20 lub specjalną przepustkę nadaną w innym queście. Brzmi ciekawie?

Oparte to wszystko jest o system flag, który jest oddzielnie zapisywany dla każdego gracza. Zbiera on informacje o graczu, całej grupie w której się znajduje i akcjach które wykonał. NPC będą w różny sposób wykorzystywać te informacje, ale największym planem jest nadawanie rang po wykonaniu różnych rzeczy przez co otrzymamy jeszcze więcej zadań.

Nagrody za ukończenie questa to przedmioty/doświadczenie/reputacja – system flag będzie sprawdzał warunki do odebrania nagrody.

(Patrz obrazek) Quest wyświetlany jest na liście i składa się z kilku rzeczy. Na górze widzimy tytuł i opis, następnie „Goals” czyli cele – w tym przypadku musimy znaleźć dwie bronie Eaglefire i zabić 10 zombie za pomocą zielonego drzewa 😀 . „Reward” to nagroda – 25 doświadczenia, 10 reputacji i trzy Medkity.npc quest zadania nagrody wymagania

Interakcja z NPC może też otwierać sklep, gdzie kupimy przedmioty za doświadczenie.npc sklep shop

Kolejną ważną sprawą – jak możecie się już domyślać – jest wprowadzenie systemu reputacji. Na razie punkty reputacji są określane przez agresywność gracza: jeśli zaatakujesz pierwszy innego gracza tracisz reputację i vice versa. Sposobem na podniesienie reputacji jest na przykład uleczenie innego gracza. Reputacja gracza pokazana jest na czacie, liście graczy (gdy bezpośrednio patrzymy na gracza) i w zależności od ilości reputacji zmienia się kolor czcionki gracza. Oczywiście jest trudne do sprawdzenia czy zabiliśmy gracza atakując/broniąc się, więc jeśli system nie będzie dość sprawnie działał, zostanie upodobniony do tego z wersji 2.0.

SOURCE Źródło

INNE ARTYKUŁY

1
  • kajanaszu

    Czyli nie sie znaleźć ich na np. PEI ???

    • WitoPL

      Niestety da się ich znaleźć tylko na Rosji :c

  • Dominik Tokarski

    Fajnie by było jakby Nelson dodał agresywnych NPC które mogą zrespić się na mapie i zaatakują cię gdy się do nich zbliżysz. Oczywiście po śmierci zostawiały by loot.