Zrobione prace nad regulaminem

dzonyloker

Administrator
Członek Załogi
Sponsor
Wysyłam tutaj wstępnie przerobiony regulamin. Na pewno zawiera błędy. Jeśli macie jakieś propozycje to teraz jest czas, aby dodać/usunąć jakiś punkt.




Napady, zabójstwa i interakcje

  1. Nie można rozpoczynać interakcji strzelaniem w innego gracza.
  2. Napadamy jedynie z założoną maską oraz minimum w 2 osoby. Musisz posiadać broń palną.
  3. Zabrania się rozpoczynania napadu tylko w celu pozbawienia życia drugiego gracza.
  4. Zakaz napadania bez interakcji.
    (weź pod uwagę odległość i odczekaj/wydaj polecenia kilka razy bo nie każdy umie grać tak dobrze jak ty)
  5. Jeśli jesteś napadany i wyciągasz broń licz się z konsekwencjami.
    (napadający może cię od razu zabić)
  6. Jeśli zostajesz zatrzymany przez policję lub napadnięty stosuj się do tego jak zachowałbyś się naprawdę. Bieganie, skakanie, ucieczka, czy wyciągnięcie broni, gdy jest więcej napastników lub ktoś ma cię na muszce nie jest realistyczne. Najważniejsze jest twoje życie i musisz je szanować i bać się o to że je stracisz.
  7. Napady na policję dozwolone jeśli online na serwerze jest co najmniej 3 policjantów.
  8. Podczas próby przeszukania, zatrzymania itp. zainicjowanego przez policję umożliwia się przestępcom zaangażowanym w tę czynność próbę napadu lub strzelania niezależnie od liczby policjantów na serwerze
  9. Interakcja trwa 5 minut od ostatniego kontaktu. Przez kontakt należy rozumieć (mówienie w słyszalnej odległości do gracza, strzelanie W KIERUNKU gracza, Odpalenie sygnałów w radiowozie, uderzanie rękoma lub czymkolwiek innym w gracza.
  10. Policjant po zabiciu gracza IC od razu poznaje jego tożsamość niezależnie od tego miał on maskę czy nie.
  11. Gracze po śmierci tracą pamięć o ostatnich 5 minutach swojego życia.
  12. Policja podczas pościgu ma prawo do ciebie strzelać. Również odpowiedzieć ogniem oraz zastrzelić cię jeśli nie stosujesz się do poleceń i stwarzasz zagrożenie dla policjanta. Np. posiadasz wyciągniętą broń lub przy pasku albo niebezpieczne narzędzia i nie chcesz schować ich do ekwipunku lub oddać.
  13. Jak zostaniesz zabity (ranny) podczas napadu lub zatrzymania przez policję poczekaj w szpitalu co najmniej 5 minut. Policjanci lub bandyci mogą chcieć kontynuować akcję roleplay. Np. okraść cię lub odegrać przewiezienie do aresztu.
  14. Podczas zatrzymania policyjnego lub napadu wykonuj polecenia policji/bandyty. Nie odgrywaj, że się nie boisz jeśli ktoś ma cię na celowniku. Gracze mogą poprosić cię o podniesienie rąk w celu okradzenia z przedmiotów. Nie musisz samemu wyrzucać ubrań i przedmiotów. Gracz nie może zabić za nie wyrzucenie przedmiotów/ubrań na ziemię.
  15. Wszyscy gracze nie mogą wracać na miejsce swojej śmierci przez 15 minut, ponieważ będzie to odbierane jako brak odgrywania roleplay.

Strefy
  1. Zakaz napadania na zielonych strefach. Zabijać/strzelać itp. można w sytuacji samoobrony, obrony własnej posesji lub próby udaremnienia kradzieży.
    -chyba, że akcja przeniesie się na zieloną strefę np. podczas ucieczki
  2. Dopuszcza się kradzież auta na zielonej strefie o ile nie jest to napad rabunkowy (nie jest używana broń).
  3. Na czerwonych strefach można zabijać bez interakcji.
  4. Na czerwonej strefie Policja może rozpocząć interakcję zatrzymania tylko jeśli uda się złapać żywego gracza


Mieszkania i budowanie

  1. Zabudować można tylko zajętą posesje gdzie postawiona jest nasza/naszej grupy licencja lub kupiliśmy daną nieruchomość.
  2. Akt domu (deed) można kupić w sklepie z licencjami (ikonka domu na mapie)
  3. Budowa domu od rozpoczęcia do jej zakończenia nie powinna trwać powyżej 24h, zaczynać powinna się od postawienia deed'a na zewnątrz budynku.
  4. Każda licencja jest na inną wysokość domu, uważaj czy wybierasz odpowiednią.
  5. Wszystkie elementy postawione przez gracza znikają po pełnych 3 dniach nieobecności na serwerze.
  6. Istnieją specjalne domy, gdzie wchodząc na ich obszar pokazuje nam się cena. Domy te nie wymagają licencji.
  7. Strych też jest liczony jako piętro
  8. Wybierając mieszkanie musi być cię stać na wszystkie drzwi i okna, również te w środku.
  9. Maksymalnie 2 tabliczki (np. typu placecard) na auto umieszczona z tyłu/boku pojazdu. Za wszystko inne postawione na pojeździe grozi ban. Nie można zasłaniać postaci znajdujących się w pojeździe.
  10. Zakaz blokowania lub/i ograniczania dostępu do NPC, oraz zajmowania budynku licencją w którym jest umieszczony NPC.
  11. Zakaz blokowania, ograniczania dostępu do różnych miejsc i zaśmiecania mapy
  12. Sentry służy tylko do obrony nieruchomości (coś jak alarm). Stawiamy tylko wewnątrz budynków tak aby nie zagrażały życiu niewinnych graczy. Zabójstwa z sentry będą traktowane jak normalne zabójstwa z broni palnej za które odpowiada właściciel.
  13. Dobudówka to małe pomieszczenie które zostało dobudowane do posiadanego mieszkania.
    - Maksymalna wielkość dobudówki wynosi 2x2x2 jeśli mieszkanie jest 1 piętrowe (lub więcej) i nie posiada garażu.
    - Maksymalna wielkość dobudówki wynosi 2x2x1 (1 to wysokość) jeśli mieszkanie jest 1 piętrowe (lub więcej) i posiada garaż.
    - Maksymalna wielkość dobudówki wynosi 2x1x1 w pozostałych przypadkach.
  14. Sadzonki można sadzić tylko wewnątrz budynku. Teren maksymalnie o powierzchni 14 planterów małych lub 2 dużych. W miastach Japatam i Rozpusta teren maksymalnie o powierzchni 7 planterów małych lub 1 dużego. (z powodu zbyt dużych spadków FPSów i lagów na serwerze)
  15. Budowanie poza miejscem zamieszkania jest dozwolone tylko w wyjątkowych okolicznościach np. gdy chcemy zrobić napad na moście w celu zablokowania jezdni lub policjanci robią blokadę. Wszystkie postawione elementy trzeba jak najszybciej usunąć po zakończeniu akcji, aby nie przeszkadzały w rozgrywce.

Inne
  1. Przy minimum 5 policjantach na serwerze można dogadać się z policją, aby zrobić na szybko event typu: rajd na miasto, napad na policjantów. Nie obowiązuje wtedy wymóg interakcji. Maksymalny czas trwania eventu 3h.
  2. Carjacka używamy wyłącznie do umożliwienia użycia własnego auta, które w jakiś sposób utknęło, obróciło się itd.
  3. Zakaz wykorzystywania błędów w szczególności takich które dają przewagę/korzyści nad innym graczem lub powodują straty.
  4. Maksymalna ilość graczy w tej samej grupie steam wynosi 10 (policjarp nie ma limitu), a maksymalny limit na akcje wynosi 5. Jeśli 1 osoba podczas akcji straci życie i inna osoba z grupy (już jako 6) dołączy do akcji będzie to traktowane jako łamanie regulaminu.
  5. Na czacie głosowym trzeba cały czas odgrywać swoją postać.
  6. Czat /ic jest czatem lokalnym gdzie cały czas trzeba odgrywać swoją postać.
  7. Czat OOC wolna rozmowa gdzie nie odgrywa się roleplay.
  8. Czat /darknet - anonimowy czat globalny ic gdzie cały czas trzeba odgrywać swoją postać.
  9. Czat /twt - czat ogłoszeniowy globalny ic - jeszcze nie wiadomo czy będzie komenda czy pisanie z telefonu.
 
Ostatnia edycja:

Nyk98

Stary wyjadacz
Policja RP
Policja RP - Szef
Odwołując się do
  1. Wszyscy gracze nie mogą wracać na miejsce swojej śmierci przez 15 minut, ponieważ będzie to odbierane jako brak odgrywania roleplay.
Moim zdaniem warto by było zastanowić się, czy nie lepszym rozwiązaniem byłoby całkowite zabronienie powrotu osoby, która podczas akcji trafiła do szpitala i ma amnezje. Takie rozwiązanie bardziej urealistyczniłoby rozgrywkę, a przy okazji ograniczyłoby liczbę skarg na forum ,dodatkowo słabo uzasadnionych. Z własnego doświadczenia wiem, że znalazłoby się kilka osób, które potrafiłyby taką skargę napisać, jeżeli osoba która wcześniej została postrzelona wróciłaby o 30 sek wcześniej. To jest moje zdanie na temat tego punktu, może kilka osób inaczej to odbiera, pamiętajcie, że po to takie tematy są otwierane, aby pewne rzeczy między sobą dopracowywać. Czekam na waszą reakcje pod postem. A i najważniejsze dotyczy to akcji np. napadu ,strzelaniny miedzy dwoma gangami itp. Wiadomo jeżeli padniemy przez niedźwiedzia, z głodu lub innej przyczyny bez interakcji z inną osobą. To jest to oczywiste ,że rzeczy które pozostawiliśmy w miejscu ,,śmierci" warto by było odzyskać.
 
Ostatnia edycja:

Z3er:ki

Stary wyjadacz
Napady, zabójstwa i interakcje:
Napadamy jedynie z założoną maską oraz minimum w 2 osoby. Musisz posiadać broń palną.
Napady na policję dozwolone jeśli online na serwerze jest co najmniej 3 policjantów.
Zamieniłbym to na:
Napadamy jedynie z założoną maską. Musisz posiadać broń palną.
Napady na policję dozwolone jeśli online na serwerze jest co najmniej 2 policjantów.
 

Nyk98

Stary wyjadacz
Policja RP
Policja RP - Szef
Napady, zabójstwa i interakcje:
Napadamy jedynie z założoną maską oraz minimum w 2 osoby. Musisz posiadać broń palną.
Napady na policję dozwolone jeśli online na serwerze jest co najmniej 3 policjantów.
Zamieniłbym to na:
Napadamy jedynie z założoną maską. Musisz posiadać broń palną.
Napady na policję dozwolone jeśli online na serwerze jest co najmniej 2 policjantów.
Konwoje są od 3, na które można napadać, jeżeli jesteście w tej samej grupie co więzień. Nie zmieniajmy już tej liczby
 

Gurbanguly Berdimuhamedov

Stary wyjadacz
Policja RP
Napady, zabójstwa i interakcje:
Napadamy jedynie z założoną maską oraz minimum w 2 osoby. Musisz posiadać broń palną.
Napady na policję dozwolone jeśli online na serwerze jest co najmniej 3 policjantów.
Zamieniłbym to na:
Napadamy jedynie z założoną maską. Musisz posiadać broń palną.
Napady na policję dozwolone jeśli online na serwerze jest co najmniej 2 policjantów.
Napadanie w pojedynkę jest fajne, bo jeśli chcesz napasc na bank to szybciej znajdziesz zakładników.(zgadzam się)
Napadanie na psów kiedy jest min 2 jest bez sensu. Nie będziemy mieli teraz mapli lecz pistolety, więc będzie łatwiej nas zabić. A po drugie to jest nas 14, więc myślę że zawsze będzie wystarczająca ilość na napad(5 na akcje oczywiście) :)
 

dzonyloker

Administrator
Członek Załogi
Sponsor
Odwołując się do
Moim zdaniem warto by było zastanowić się, czy nie lepszym rozwiązaniem byłoby całkowite zabronienie powrotu osoby, która podczas akcji trafiła do szpitala i ma amnezje. Takie rozwiązanie bardziej urealistyczniłoby rozgrywkę, a przy okazji ograniczyłoby liczbę skarg na forum ,dodatkowo słabo uzasadnionych. Z własnego doświadczenia wiem, że znalazłoby się kilka osób, które potrafiłyby taką skargę napisać, jeżeli osoba która wcześniej została postrzelona wróciłaby o 30 sek wcześniej. To jest moje zdanie na temat tego punktu, może kilka osób inaczej to odbiera, pamiętajcie, że po to takie tematy są otwierane, aby pewne rzeczy między sobą dopracowywać. Czekam na waszą reakcje pod postem. A i najważniejsze dotyczy to akcji np. napadu ,strzelaniny miedzy dwoma gangami itp. Wiadomo jeżeli padniemy przez niedźwiedzia, z głodu lub innej przyczyny bez interakcji z inną osobą. To jest to oczywiste ,że rzeczy które pozostawiliśmy w miejscu ,,śmierci" warto by było odzyskać.
Moim zdaniem można to zmienić i zobaczyć jak to wpłynie na rozgrywkę. Trzeba pamiętać, że to dotyczy wszystkich graczy.

Trzeba jeszcze dopisać kilka rzeczy odnoście limitu 10 osób żeby nie było potem problemów.
 

mejdi

Administrator Serwerów
Administrator Serwerów
Moim zdaniem można to zmienić i zobaczyć jak to wpłynie na rozgrywkę. Trzeba pamiętać, że to dotyczy wszystkich graczy.
Mi się wydaje że nyk trochę odleciał. 15 minut to spoko czas.
Nie wiem jak by gracze mieli interpretować ze nie mogą tam wgl wrócić? A np jeśli chcą pójść po swoje auto po 30 minutach?

Lepiej zostawić 15 minut bo przynajmniej jest jakiś wyznacznik. Więcej skarg może być przez to że żaden czas nie jest określony bo gracz może czekać w tym miejscu np przez godzinę i czekać na osobę która tam wróci :p
 

mejdi

Administrator Serwerów
Administrator Serwerów
No ma amnezje po śmierci jak napisał nyk, więc gracz nie pamięta gdzie zostawił auto. Wszyscy by pewnie łamali ten pkt w takim przypadku.
Dla mnie zmiana tego punku skomplikuje tylko pracę graczom i administracji. Bo teraz było jasne kiedy może wrócić i gracze tego przestrzegali. Skoro działa to dobrze to po co to zmieniać.
 

mejdi

Administrator Serwerów
Administrator Serwerów
/me i /do jak to dzony słusznie wczoraj zauważył podczas rozmowy.
Istanialo 15 lat temu w GTA samp bo nie było czatu głosowego.
W grach których jest dostępna komunikacja głosowa me i do jest bezużyteczne.
 

Z3er:ki

Stary wyjadacz
/me i /do jak to dzony słusznie wczoraj zauważył podczas rozmowy.
Istanialo 15 lat temu w GTA samp bo nie było czatu głosowego.
W grach których jest dostępna komunikacja głosowa me i do jest bezużyteczne.
No nie dokońca bo możesz lepiej odgrywać np. /me przeszukuje i wtedy point+c lepiej to wygląda niż łapy do góry i podchodzi do ciebie typ i daje c+point
 

Matrix

Stary wyjadacz
To po co eda na pistolety jak może być na noże
Ale porównanie. /me i /do jest bez sensu bo i tak każdy będzie używał voicechatu, rozumiem, że ktoś chce odgrywać jakieś rp ale w sytuacjach gdzie dzieje się sporo nikt nie stanie w miejscu na kilka sekund by napisać np: /me przeszukuje lub /me otwiera drzwi i zapina pasy bo woli to odegrać na voicechatci i nie stać w miejscu i dać sie postrzelić w łatwy sposób. Me i do było by spk gdyby byli medycy, im by się do przydało to do odgrywania operacji i innych. A zwykłemu graczowi nie przyda się to zbytnio bo i tak wiekszosc graczy przesadza drzewka.
 
Do góry