Unturned 4 – Beta nadchodzi dużymi krokami

3

Unturned 4 jest jeszcze w fazie produkcyjnej ale wersja beta nadchodzi dużymi krokami! Nelson (autor gry) napisał na swoim blogu, że przygotowuje oddzielne pobieranie nowej wersji, a nie jak to było dla bety 3.0 gdzie wpisywany był specjalny kod.

Pod względem podstawowej funkcjonalności gra jest prawie gotowa więc można się spodziewać jej publikacji w niedalekim czasie. Ma być udostępnione narzędzie do modowania od pierwszego dnia wersji beta, a całość robiona we współpracy z programistami z firmy EPIC (Unreal Engine 4) tak aby wszystko było dostępne z ich launchera (Epic Games Launcher).

Społeczność ma pewne obawy, że modyfikacje i potencjał pluginów zostaną zmniejszone w porównaniu do wersji 3, ale jest zupełnie na odwrót. Teraz będzie możliwe dosłownie wszystko: jak niestandardowe funkcje przedmiotów, zmodyfikowane typy pojazdów, niestandardowe tryby gry, itp. Teraz gra jest robiona z myślą o modyfikacjach i pluginach ponieważ Nelson wie na co stać społeczność gry.

Wygląd świata 

W ramach przygotowań do pierwszej testowej mapy (pewnie jedno małe miasto jak w becie 3.0) Nelson eksperymentuje z ogólnym stylem świata i budowli. Oto co udało mu się uzyskać:

Domy mają okna i drzwi!

Na razie celem jest poprawienie poziomu szczegółowości przy jednoczesnym utrzymaniu stylu i poprawie wydajności. Na ścianie budynku można zobaczyć różne elementy, jak kran na wodę.

Pozycja przedmiotów w ekwipunku

Przedmioty ze schowkiem (plecak) które postać ubiera można oznaczyć tak, aby obsługiwały pewną liczbę wybranych przedmiotów do szybkiego wybierania. Jest to zamiennik znanego systemu z wersji 3 gdzie mamy sloty primary i secondary.

Na zdjęciu karabin jest schowany do plecaka i kołysze się razem z nim jak postać się porusza. Funkcja ta będzie używana na przykład do pokazywania pistoletów w kaburze biodrowej, magazynków na kamizelce i śpiwora zwiniętego na plecaku.

Statystyki i umiejętności

Wersja 3 ma dwa oddzielne systemy statystyk: jeden, który bezpośrednio podnosi poziom umiejętności gracza i drugi dla broni, który pozwala przyłączyć określony attachment do wyznaczonej broni lub typu broni tym samym zmieniając jej parametry (np. mniejszy rozrzut)

System w wersji 4 będzie bardziej rozbudowany: różne statystyki (np. prędkość ruchu) są zdefiniowane, a następie przypisane do twojej postaci, przedmiotów, itp. Modyfikacje i pluginy serwerowe mogą też stosować niestandardowe statystki. Dzięki temu każdy dołączony element do broni lub ubranie może wpłynąć na statystyki twojej postaci. Na obrazku widać jak różne dołączone elementy wpływają na statystyki +/- karabinu.

Jako świetny przykład można podać szybkość poruszania się twojej postaci. Domyślnie posiadasz podstawowy współczynnik prędkości ruchu na poziomie 100%. Twoje wypasione trampki mogą zapewnić ci 5% dodatkowej szybkości (co da 105% prędkości). Po zrobieniu sobie zastrzyku adrenaliny dostaniesz kolejne 10%, zwiększając prędkość do 115,5%. Mając już 115,5% prędkości poruszania się wyciągasz swoją broń i celujesz przez celownik który powoduje spowolnienie o 50%, ale bazowy współczynnik broni ma +50%, więc prędkość obniżana jest tylko o 25% co w efekcie ustawia 86.625% (115,5 – 25% = 86.625%)

 

Dzięki za przeczytanie!

 

3
Dodaj komentarz

Please Login to comment
2 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
3 Comment authors
mejdidzonylokerOjciec Mateusz Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy
Powiadom o
Ojciec Mateusz
Gość
Ojciec Mateusz

Super! Nie mogę się doczekać! ;P

mejdi
Gość
mejdi

test